I Need a Doctor - Skylar Grey、Eminem、Dr. Dre

今日推薦 Dr. Dre - I Need A Doctor(feat. Eminem、Skylar Grey)
美劇「急診室實習醫生」配樂。2011葛萊美我最愛的現場秀。

網路搜尋後,才發現"I Need A Doctor"歌名取的妙意:一語雙關,傳言當時嘻哈界如日中天的DR.DRE簽下默默無聞的Eminem時,Eminem高興的在DR.DRE身邊高興的大喊「I Need A Doctor!」
Eminem和嘻哈界需要DR.DRE,就像他們也都需要一個醫生一樣!

MV開頭的February.18th.2001,代表著是DR.DRE的職業生涯分水嶺,那天是他的36歲生日,畫面回到一開始踏入嘻哈界的N.W.A,開始奠定了他在嘻哈界的基礎,後來成立了自己的唱片廠牌Death Row Records(99年還簽了現在的嘻哈天王--Eminem)
MV最後的墓碑「Eric Wright」(即Eazy-E),則是當年的N.W.A核心人物之一,95年因AIDS去世,年僅31歲。

在2008年,不管是對Eminem還是DR.DRE都是非常難過的一年,Eminem因為好友Proof(嘻哈樂團D12成員)的身亡重創,他說:「在Proof過世一年後,我才回到正常生活,那一年的時間,我連下床起身都很難,更別提寫歌了,我的腦袋亂成一團。」陷入低潮的Eminem足不出戶,甚至染上藥癮DR.DRE的小兒子也因為藥物過量死亡,也陷入了極大的低潮,Eminem戒毒成功之後,靠著Recovery和恩師DR.DRE的砥礪捲土重來,但DR.DRE卻也陷入了消沉,Eminem怒吼說:「當初是你執意簽下我,現在是我來幫助你的時候了!」
末段DR.DRE則回應說:「當初看到阿姆時感到很震撼!現在那些酒肉朋友都離開了,但只有阿姆依舊不離不棄!他要好好振作起來!」


歌詞&翻譯


*Skylar Grey*
I'm about to lose my mind
我就快要失去理智了

You've been gone for so long
你已經離開了那麼久

I'm running out of time
我耗費時間不斷等待

I need a doctor
我需要個醫生

Call me a doctor
請那醫生回來

I need a doctor, doctor
我需要個醫生幫忙

To bring me back to life
帶我回歸 正常的生活

*Eminem*
I told the World one day I would pay it back
我向天發誓過 將來我會殺身以奉報

Say it on tape, and lay, record it
對著錄音機大聲說 把它錄下來所以

So that one day I could play it back
直到那天來到我可以不斷播送

But I don't even know if I believe it when I'm saying that
但就連我自己發誓的時候都不怎麼相信自我

Doubt start to creep in, everyday it's just so grey and black
疑慮開始蔓延 我的每一天變得只剩下灰與黑

Hope I just need a ray of that
多希望這時有道曙光將表象劃破

Cause no one sees my vision when I play it for em
因為沒人看得出字詞底下是如何暗潮洶湧

They just say it's whack
他們只說這有毛病

They don't know what dope is
他們根本不懂這有多煽動人心

And I don't know if I was awake or asleep
但究竟我是不是在半夢半醒間寫下這些

When I wrote this
我也不懂

All I know is you come to when I was at my lowest
我唯一記住的是 你在我跌到最谷底的時候走過來了

You picked me up, breathing life in me
你引導我 說新人生在等著我

I owe my life to you
這是我欠你的再造之恩

But for the life of me, I don't see why you don't see like I do
回想起那些年 我甚至不明白你怎能忍受我的所作所為

But it just dawned on me you lost a son
後來我逐漸明白 原來你曾有喪子之痛

See this light in you, it's dark
穿透你的瞳孔 只有一片黑暗

Let me turn on the lights and brighten me and enlighten you
就讓我為你重燃希望 激活我的生命也能夠讓你振作

I don't think you realize what you mean to me
我認為你絲毫沒有意識到自己對我來說有多重要

Not the slightest clue
根本差遠了

Cause me and you were like a crew
你我就像是乘坐同一艘船乘風破浪

I was like your sidekick
我是你忠誠的大副

You gone’ either wanna fight me when I get off this fucking mic
你不是在我賭氣拋下那該死的麥克風的時候當頭棒喝我

Or you gone hug me
就是沉默擁抱我

But I'm out of options, there's nothing else I can do coz... 
但現在我已別無選擇 我已想不出別的方法可以幫你只因…


*Skylar Grey*
I'm about to lose my mind
我就快要失去理智了

You've been gone for so long
你已經離開了那麼久

I'm running out of time
我耗費時間不斷等待

I need a doctor
我需要個醫生

Call me a doctor
請那醫生回來

I need a doctor, doctor
我需要個醫生幫忙

To bring me back to life
帶我回歸 正常的生活


*Eminem*
It hurts when I see you struggle
我感受到的疼痛 與你的掙扎一樣難受

You come to me with ideas
當你帶著你的心事來找我

You say there pieces so I'm puzzled
你說得那麼瑣碎我只能看著你的臉迷惑

Cause the shit I hear is crazy
因為那些狗屁真的嚇到了我

But your either getting lazy or you don't believe in you no more
看你不是變得怠惰就是不再跟著自己的想法走

Seems like your own opinions not one you can form
像是再也無法有條理地組織起自己的看法

Can't make a decision you keep questioning yourself
遲遲下不了決定 在原地質疑自我

Second guessing and it's almost like you're begging for my help
再三躊躇 你又再次對我投出了乞憐的眼光

Like I'm your leader
好像我成了你帶頭的

You're supposed to fucking be my mentor
他媽你搞清楚你才是我的人生導師!

I can endure no more, 
我受夠了

I demand you remember who you are
從現在起我鄭重要求你回想起你是誰

It was YOU, who believed in me
那是你 唯一對我有信心的男人

When everyone was telling you don't sign me
當周遭的人都告訴你別簽下我

Everyone at the fucking label, let's tell the truth
每個人都有該死的立場 讓我們開門見山吧

You risked your career for me
你賭上自己的事業來捍衛我

I know it as well as you
那時我深刻了解到這就是你

Nobody wanted to fuck with a white boy
沒有半個人想跟一個白人小鬼胡亂瞎玩!

Dre I'm crying in this booth
Dre 寫到這邊我在錄音室裡落了淚

You saved my life now maybe it's my turn to save yours
你拯救了我的人生 現在應該是我報答你的時候

But I can never repay you what you did for me is way more
但我很清楚我永遠償還不了你的恩情

But I ain't giving up faith
即便如此我還是不會放棄一絲希望

And you ain't giving up on me
就像當初你對我的不離不棄

Get up Dre, I'm dying, I need you, come back for fuck's sake
浴火重生吧 Dre 我就要崩潰了 這邊需要你 就當作是為了這該死的饒舌樂!


*Skylar Grey*
I'm about to lose my mind
我就快要失去理智了

You've been gone for so long
你已經離開了那麼久

I'm running out of time
我耗費時間不斷等待

I need a doctor
我需要個醫生

Call me a doctor
請那醫生回來

I need a doctor, doctor
我需要個醫生幫忙

To bring me back to life
帶我回歸 正常的生活


*Dre*
It literally feels like a lifetime ago
感覺就像是過了一輩子那麼久

But I still remember the shit like it was just yesterday though
那些不甚體面的過去就像是昨天般歷歷在目

You walked in, yellow jump suit
你走進來 穿得活像跳傘兵

Whole room, cracked jokes
嘲弄的笑聲 充斥整個房間

Once you got inside the booth, told you, like smoke
你一踏進錄音室 我開始傾囊相授 撥雲見霧

Went through friends, some of them I put on
我也斟酌過我的朋友 有些我曾掏心掏肺

But they just left, they said they was riding to the death
但他們還是輕易消失了 他們說跟著你簡直是跟著跳入懸崖

But where the fuck are they now
但你看看 這些人現在到哪裡逍遙了!?

Now that I need them, I don't see none of them
在我最需要他們的時候 連個影子都沒有

All I see is Slim
我看到的只有Slim(指阿姆)

Fuck all you fair-weather friends
操你媽只想分一杯羹的豬玀

All I need is him
很好反正我也只需要他

Fucking backstabbers
儘管去耍些小手段吧

When the chips were down you just laughed at us
在那些生死關頭 你們的嘲弄如風暴般席捲我

Now you about to feel the fucking wrath of aftermath, faggots
現在輪到你們享受我們劫後的怒火了高興嗎? 死玻璃

You gon see us in our lab jackets and ask us where the fuck we been?
看你會不會在我們東山再起後再來細數恩情

You can kiss my indecisive ass crack maggots and the crackers ass
你實在可以親吻我 與白人小鬼屁股上豢養多年的蛆蟲

Little crack a jack beat making wack math,
乾脆地砸爆廢物 真的勝過誤交一個損友

Backwards producers, I'm back bastards
低能製作人兼貪婪的惡棍 看看是誰回來了?

One more CD and then I'm packing up my bags and as I'm leaving
再一張專輯後我就要打包離開了 到那時候

I'll guarantee they scream Dre don't leave us like that man cause...
我敢保證他們會哭著求我 說Dre拜託你別走別像那個小雜種 因為

*Skylar Grey*
I'm about to lose my mind
我就快要失去理智了

You've been gone for so long
你已經離開了那麼久

I'm running out of time
我耗費時間不斷等待

I need a doctor
我需要個醫生

Call me a doctor
請那醫生回來

I need a doctor, doctor
我需要個醫生幫忙

To bring me back to life
帶我回歸 正常的生活


你們每一個小小的動作:收藏關注、點擊喜愛、留言評論-都給予我莫大的鼓勵!
Thank you so much.
You may not know how I treasure them.

悅耳/lili ✿

评论
热度(6)

悅耳

LOF非內地之其他區域無法撥放音頻,因此本博將不再做文字敘述,僅提供音樂曲目,謝謝。

!!注意!! 所有文章不得無授權轉出Lofter,轉載翻譯歌詞請務必取得原譯者許可!!
如有疑問請閱"關於我",或"私信"給lili(lily)。
希望您收聽愉快( •ˆ-ˆ•) •·♥τнänκ чöü♥·•

© 悅耳 / Powered by LOFTER